פורמולה ישראל – אילת 2011

שאפו, אמרו ועשו.

באוגוסט השנה כשהיינו כל המשפחה בצרפת, סטס, חבר ומדריך נהיגה הודיע לי על פורמולה ישראל. "אני נרשמתי, מה איתך?" הוא שאל.
אחרי לבטים רבים, נרשמתי גם אני כמה ימים בלבד לפני תחילת המיונים. הלבטים נבעו בעיקר מהרצון שלי לקחת חלק בהפקה כמדריך נהיגה, שופט או כמנחה באירוע ופחות כמתחרה.

את יום המיונים הראשון עברתי בהצלחה, את השני עברתי ללא הצלחה ומשם היה לי ברור שאני אהיה חלק מההפקה. היש סיכוי שהייתה פה יד מכוונת מלמעלה? אולי… 🙂

ובאמת, כמה שבועות לפני האירוע, טימו, אושיית קארטינג ופינלנדי בפני עצמו, מתקשר ושואל האם אני רוצה להיות בצוות השיפוט של פורמולה ישראל. "ברור שכן" עניתי,  וככה מצאתי את עצמי עם חן, טל וסבן, שלושה מרשלים מצוות 109, יורד לאילת לשלושה ימים של ספורט מוטורי מלווה בשמש חמה ורוח קרה.

על פיקוד המרשלים והמסלול הופקד אייל בן ארי שחיבר אותי לעופר שוורץ ושם אותנו בעמדה הבכירה של מרשל קו זינוק/סיום. ביום חמישי הצטרפו לעמדה גם שי וארי כדי לתת יד ועין נוספת, בעיקר על הקארטים שחגגו על הקונוסים בשיקיין שנבנה עבורם בלבד, ממש מול העמדה שלנו.

את הצבע באירוע מילאו מכוניות פורמולה רנו של ביה"ס לנהיגה zig-zag מצרפת, אופנועי סופרמוטו, קארטים עם מנועי 2 פעימות וכמובן צוות הדריפטים של אדם ואפרת בעלי ביה"ס my way שבאו מהונגריה והעלו עשן צמיגים סמיך. כולם חגגו, כל אחד בקטגוריה משלו, על המסלול באורך 1200 מטר, שנבנה בנמל אילת במיוחד לאירוע פורמולה ישראל.

בכל יום ניתן אות פתיחת האירוע בהקפה של רוכבי הסופרמוטו לכבודו של לטל שביט כשדגל מיוחד נישא ע"י גידי פרדר שגם רכב בראש החבורה. בהמשך, אותו הדגל התנפנף על הבימר הצהובה של my way, כאות כבוד לטל גם על פועלו בתחום הדריפטים בארץ. טל היה מהוגי ומקימי King of drift ב 2006 ובנוסף לזה, הוא גם היה שופט ב- King of drift של 2007, השנה שבה אני ניהלתי את האליפות באלטרנתיבי, ושם גם זכיתי להכיר את טל באופן אישי. הנה כתבה שלי על האירוע השני ב- K.O.D מ- 2007 בוואלה! רכב.

את רוב האקשן והמתח בשני ימי האירוע, סיפקו רוכבי הסופרמוטו ונהגי הקארטים עם עקיפות מרהיבות, החלקות, הרבה ספינים ודרמה בכל המקצים. מקצי הפורמולה היו הרבה יותר מאופקים, כאשר רק נהגי הנבחרת התחרו אחד כנגד השני (5 נהגים במקצה) בשמירה מקסימאלית על עצמם ועל הרכבים, העקיפות למשל, ברובן ואולי אפילו כולן, היו בהוראות המרשלים הצרפתיים. המקצים של נהגות הנבחרת, המנכ"לים והידוענים (2 נהגים במקצה) היו נגד השעון, ובמקום הראשון זכה הנהג/ת שהקיף את המסלול בזמן המהיר ביותר.

בסיכומו של דבר, היה אירוע מושקע ומעודד. מכוניות, אופנועים, קארטים, דריפטים, עשן, רעם מנועים והרבה קהל עשו את שלהם ויצרו יומיים של אקשן מוטורי משובח שאני מאמין שפתח את התיאבון לכולנו בארץ לעוד הרבה אקשן בסגנון.

בינתיים תהנו מהתמונות של רונן טופלברג והצלמים המוכשרים שעבדו איתו, ונתראה באירוע הבא…

ערן אביבי

לגעת באדם להתחבר למכונה         |         050-6897643          |          eran@eranavivi.co.il

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s