ארוך טווח אופל אסטרה דיווח רביעי ואחרון

אחרי חצי שנה ועם יותר מ-23,000 קילומטרים על השעון הגיע הזמן לסכם

מאת: ערן אביבי   |   צילום: צחי אלישע

SYS_2830
אז מה יש עוד להוסיף שלא נאמר על האסטרה? תכל'ס, לא הרבה ולא בגלל שאין לי מה לכתוב, אלא בזכות העובדה שאת מה שרציתי להגיד כבר כתבתי בשלושת הדיווחים הקודמים, וגם במבחן הדרכים שעשיתי לה כמה חודשים קודם למבחן ארוך הטווח. הנה הלינקים: מבחן דרכים   |   דיווח ראשון   |   דיווח שני   |   דיווח שלישי
אז למה התכנסנו לכאן? לסיכום או לפחות למשהו שהוא כמו סיכום, כי בכל זאת מדובר בי וחייב תמיד לצוץ איזה סיפור קטן.

SYS_2855האסטרה היא מכונית משפחתית קומפקטית מוצלחת בעיני. הדעה החיובית שלי קשורה כמובן לאופן בו היא שירתה אותי ואת המשפחה שלי במשך חצי שנה. עבורי רכב הוא הרבה מעבר לאמצעי הגעה מנקודה א' ל-ב'. רכב הוא מקום שבו אני מבלה הרבה זמן וחשוב לי מאוד שיהיה לי נעים לשהות בו. חשוב לי המראה בתא הנוסעים ומחוצה לו, חשובה לי כמובן יחידת ההנעה ושלרכב תהיה יכולת להאיץ בשמחה, ולא פחות חשובה זאת ההתנהגות, כי כשבא לי להשחיז סיבובים, וזה קורה לא מעט, אז כדאי מאוד שלרכב תהיה את האפשרות לספק אותי. בנוסף חשוב לי המרווח בתא הנוסעים כי אנחנו בכל זאת משפחה בת 5 נפשות, וחשובה לי איכות מערכת הסאונד. האמת, יש רכבים שאני בוחן שאני פשוט מוותר על נסיעות ארוכות איתם, בגלל שהם נופלים בסעיף מערכת הסאונד. באמת שעם שאר הסעיפים אני עוד איכשהו יכול להסתדר, אבל בעניין מערכת הסאונד ממש קשה לי להתגמש.

SYS_2814אז אם קראתם את כל מה שכתבתי עליה עד היום, כנראה הבנתם שהאסטרה עמדה ברוב הסעיפים החשובים לי בצורה טובה מאוד. בעיני היא נראית טוב מבפנים ומבחוץ, יחידת ההנעה שלה מוצלחת מאוד אך עם כוכבית קטנה לגיר שהיה יכול להיות מהיר יותר. מה שמורגש זה חסרונו של מצב ספורט בגיר, אשר לרוב מחדד את התגובות שלו לבקשות הנהג. גם בנושא ההתנהגות האסטרה זכתה בניקוד גבוה ועדיין הייתי שמח לעוד טיפה קשיחות, אבל זה מורגש רק תחת עומס גבוה מאוד מאוד בסיבובים ארוכים ומהירים. מבחינת המרווח בתא הנוסעים, 4 מבוגרים גדולי מימדים ישבו בה בנוחות, לחמישה כבר היה צפוף. גם לשלושה ילדים כאשר שניים מהר בבוסטרים היה צפוף במושב האחורי אבל לא בצורה היסטרית ולכן היא לא נופלת כאן אך גם לא מבריקה. מבחינת מערכת הסאונד אין לי שום תלונות, כאן כנראה התלונות יגיעו מהשכנים שלי…

SYS_2852דגש נוסף נמצא בנושא מערכות בטיחות מתקדמות. בסעיף היש תמצאו בלימה אוטונומית עד 30 קמ"ש, התרעה ותיקון סטייה מהנתיב, ניטור מרחק מהרכב שלפנים, התרעה על רכב בשטח המת וזיהוי תמרורים. בסעיף האין תמצאו בקרת שיוט אדפטיבית ועמעום אורות אוטומטי. לי אישית היתה חסרה בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת שאני מאוד מעריך ונהנה להשתמש בה. ומניסיון אישי עם האינסגניה החדשה, אשר בחלק מהדגמים שלה יש את המערכת הזאת, היא גם עובדת טוב. כמו כן מערכת תיקון הסטייה מנתיב פחות אפקטיבית לטעמי, עם תיקונים גסים ולא מוצלחים. אני מעדיף את אלה אשר דואגות לשמור את הרכב במרכז הנתיב כל הזמן.  ולפני שנעבור לסיכום, למרות שזה לא קשור לבטיחות, רק אציין שצריכת הדלק הממוצעת היתה 12 ק"מ לכל ליטר, נתון טוב בעיני בהתחשב באופי הנסיעה התובעני בחלק גדול מהקילומטרים שנצברו על השעון.

אז לסיכום. האסטרה היא בהחלט מכונית טובה ומומלצת. יש לה הרבה יתרונות להציע למשפחה ובטח ובטח לנהג חובב הנהיגה.

לדף הדגם באתר של אופל לחצו כאן

ערן אביבי

לגעת באדם להתחבר למכונה         |         050-6897643          |          eran@eranavivi.co.il

*בגלריית התמונות ישנה תמונת יצרן/netcarshow.com וכאלה שצולמו בידי שירי וערן אביבי