רנו קדג'אר

כולם רוצים ג'יפ, יותר נכון קרוסאובר, כזה שנראה כמו ג'יפ, גבוה כמו ג'יפ אבל הוא לא באמת ג'יפ. כי ג'יפ זה יקר לאחזקה. אז כמובן שהיצרנים מספקים ללקוחות את מה שהם רוצים. גם רנו הוא יצרן שכזה

מאת: ערן אביבי   |   צילום: ערן אביבי

img_20160914_112520315

הקדג'אר של רנו נכנס למשבצת הקרוסאובר הקומפקטי, כמו קיה ספורטאז' או טויוטה ראב4. הוא גבוה, הוא מרווח, הוא די נוח והוא לא ג'יפ מבחינת האחזקה. למען האמת, קשה יהיה למצוא משפחתית כל כך חסכונית בדלק כמו הקדג'אר דיזל. אחרי 500 קלומטרים לא רגועים מידי, המחשב סיפר על כמעט 17 קילומטר לכל ליטר. תורידו את מקדם הטעות של המחשב, ועדיין נשארנו סביב ה-15 קילומטר לכל ליטר שזה מעולה! עכשיו רק נשאר לראות איך הקדג'אר עושה את שאר הדברים.

img_20160914_114527995בואו נתחיל עם הרושם הראשוני. מבחוץ הוא נראה טוב, פס הלד העוטף את הפנסים הראשיים יפה מאוד ומקנה לחזית מבט נאה. מאחור הוא חביב אבל לא מעבר. זה כנראה קשור לפגוש השחור הגדול הזה שיש שם, שאמור לגרום לנו לחשוב שמדובר ברכב שטח, מה שהקדג'אר ממש לא. טוב, נמשיך לתא הנוסעים. אם התיישבתם מאחורי ההגה, זכיתם. מהזווית הזאת תא הנוסעים נראה מצויין בזכות גלגל הגה נאה ונעים למגע, לוח מחוונים מצויין שניתן לשנות בו את צבעי התצוגה, וקימורי מכסה המנוע אשר בולטים בצדדים ומשדרים עוצמה. אם נכנסתם מצד הנוסע המצב פחות טוב, כי הפלסטיקה של הקונסולה המרכזית וסביבת ידית ההילוכים לא מרשימה למראה ומגע, וגם מייצרת קרקושים רבים במהלך הנסיעה. נציג היבואן שאיתו דברתי על זה, אמר שבדגמים החדשים הפלסטיקה השתפרה, אני בהחלט מקווה שכך.

מבחינת נוחות נסיעה, הקדג'אר בסך הכל מיטב עם נוסעיו עם עדיפות ברורה לנסיעה בינעירונית. הוא לא משכך בסגנון צרפתי כמו פעם ובמהמורות בעיר יש לו מידי פעם חבטות לא נעימות, אבל לרוב הוא בסדר, אפילו בשבילי קק"ל למיניהם. מבחינת המנוע, כמו הפלואנס של רנו, הקדג'אר משתמש במנוע 1.5 ליטר טורבו דיזל עם 110 סוסים ו-25.5 קג"מ ובתיבה אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים בעלת 6 הילוכים. השילוב ביניהם בסך הכל טוב. הוא אומנם לא חיה רעה בכביש אבל גם לא עצלן יתר על המידה. יש גם מנוע טורבו בנזין 1.2 ליטר עם 130 סוסים שאמור להיות קצת יותר זריז אך גם פחות חסכוני.

img_20160914_141755861אז מה העניין עם הקדג'אר מעבר לדלק שכבר צויין בהתחלה? הבטיחות. כבר מרמת האבזור השנייה, ZEN, מגיעה חבילת בטיחות חשובה עם התראה על שטח מת, חיישני חנייה הקפיים, זיהוי תמרורים ושליטה באורות גבוהים. הייתי שמח למצוא כאן גם בלימה אוטונומית וגם התראה יותר מוצלחת למערכת הסטייה מנתיב, הצליל שהיא מפיקה גרם לאורן קוזולובסקי לקפוץ בכיסא שלו מרוב בהלה. ועכשיו אם נסכם, הקדג'אר מציע חבילה מוצלחת בסך הכל בזכות צריכת דלק מעולה עם מנוע הדיזל, עיצוב מוצלח וחבילת בטיחות טובה מרמת הגימור השנייה – ZEN. תוסיפו לכל זה גם תג מחיר טוב של 145 אלף שקלים חדשים לגרסת הבנזין ברמת גימור ZEN או 150 אלף שקלים חדשים לדיזל.

לדף הדגם באתר של רנו לחצו כאן.

ערן אביבי

לגעת באדם להתחבר למכונה         |         050-6897643          |          eran@eranavivi.co.il