סיאט לאון החדשה – גולף להמונים

כתבה שפורסמה במגזין רכב+ של עיתון הארץ בנובמבר 2013

סיאט סופסוף מחדשת את הלאון הוותיקה. האם יש לה מה להציע למשפחות הצעירות? כתבנו יצא לבדוק

כתב וצילם: ערן אביבי

seat.leon.top

שישי בצהריים. הלאון חמש דלתות החדשה מחכה לי בחנייה מחוץ לסוכנות. אני לוקח את הזמן להביט עליה. מהצד היא שחורה ולא מושכת מבטים. קצת נעלמת אפילו. מלפנים ומאחור היא עדיין שחורה אך עם מעט יותר נוכחות, בעיקר פנסי החזית עם תאורת הלד העוטפת אותם. היתכן, אני חושב לעצמי. הרי לאותה לאון יש אחות בעלת שלוש דלתות כל כך יפה ומושכת מכל זווית. אולי בצבע אחר, כמו האדום הבוהק של דגם השלוש דלתות אותו פגשתי בברצלונה לפני כמה חודשים, היא תבלוט יותר. ואני חשבתי לתומי ששחור זה מחטב.

seat.leon.4הגיע הזמן להיכנס פנימה ולהתחיל לנסוע, צפריר מחכה לי וגם הכבישים המפותלים של רמות מנשה. מבחינתי, צפריר מתאים כמו כפפה למסע המשותף עם הלאון החדשה. הוא הרי מורגל למכוניות של קונצרן פולקסווגן והרכב הצמוד שלו כיום זה סקודה אוקטביה בת שנה עם אותו מנוע, 1.2TSI, וגיר, DSG7, כמו בלאון. לפני האוקטביה הזאת, נהג בפולקסווגן ג'טה.
ברגע שהתיישבתי בתא הנוסעים, הדבר הראשון והמוחשי ביותר שהרגשתי הוא שמדובר בתא איכותי ומוקפד המציג שיפור גדול מהלאון היוצאת. לדור הקודם היה תא נוסעים מיושן ובאיכות סבירה בלבד. גם צפריר מתלהב מתא הנוסעים בחדשה, מנוחות התפעול וקלות ההתמצאות. כל מי שמכיר את רכבי הקונצרן ירגיש כאן מיד בבית. צפריר גם הבחין בהבדלים בין הסקודה שלו ובין הלאון – לטעמו, הסיאט נוחה ונעימה יותר וגם מגיבה טוב יותר ללחיצות על דוושת הגז. ההבדלים קשורים בעובדה שהלאון משתמשת בשלדה המודולרית החדשה של הקונצרן, MQB, שהיא קלה יותר ומציעה כיול מתלים מדויק יותר. חוץ מזה, בלאון מותקן גיר DSG7 מדור אחרון. בגיר הנוכחי, מעבר בין D ל-S מתבצע בדחיפת הידית למטה, בלי צורך להשתמש במשבת – הכפתור שעל ידית ההילוכים. כל כך נוח ואינטואיטיבי, איך הם לא חשבו על זה קודם?

הדרך מתקדמת. פיתולים, טיפוסים וירידות נבלעים מתחת לגלגלים בקלות בזכות שילוב מנוע גיר והתנהגות טובה עם יציבות ואחיזת כביש מצוינות. חבל שגלגל ההגה דק מידי ולא מספיק נוח. מרגישים את זה בעיקר בסיבובים. הלאון מציגה איכות ונוחות נסיעה גבוהות למעט במהירות נמוכה, אז הלאון סובלת מקשיחות וקופצנות מסוימת.
שקט בתא הנוסעים גם כשהמנוע נמצא קרוב לקו האדום ואין כמעט רעשי רוח ממראות הצד המחודדות או מהחלון בגג. כדאי לציין כאן גם את מערכת קול האיכותית, הדיבורית מובנית וההגה עם שליטה על כל הפונקציות הדרושות. חסרון מסוים נרשם בסעיף המושב האחורי. מתברר שאי אפשר להתקין שם שלושה מושבים לילדים הקטנים. תאמינו לי, ניסיתי.

seat.leon.5כשחזרנו הביתה, צפריר היה מבסוט. אחת הסיבות היא בסיס הגלגלים שגדל בכמעט 6 ס"מ לעומת הלאון היוצאת וגם האוקטביה היוצאת. עכשיו גם אנשים גבוהים כמו עומר, הבן שלו, יכולים לשבת בלאון החדשה מאחור בנוחות.

לסיכום. הבילוי בחברת הסיאט לאון היה נעים, חיובי וחסכוני עם צריכת דלק טובה של 12.7 ק"מ לכל ליטר בנזין. הדבר הבולט ביותר בחסרונו שייך לאופי הספרדי המצופה ממכוניות סיאט. לאון חמש דלתות אינה לוהטת או תוססת, את זה הם השאירו לדגם השלוש הדלתות שמצוייד בשלדה מקוצרת והתנהגות כביש מלבבת. הלאון הפרקטית יותר שבקרוב תקבל גם גרסת סטיישן סופר פרקטית (לראשונה בלאון) גלתה לנו מי היא – חלופה רלוונטית, עם כי חסרה מעט קסם, לגולף היקרה.

————————————————————–

סיאט לאון 1.2TSI

מחיר : 124,300 שקל
מקומות ישיבה:  5
הנעה קדמית
נפח מנוע 1,586 סמ"ק, בנזין טורבו
הספק מרבי:  105 כ"ס ב- 4,500 סל"ד
מומנט : 17.8 קג"מ ב- 1,400 סל"ד
תאוצה ל-100 קמ"ש : 10.2 ש'
מהירות מרבית 191 קמ"ש
תיבת הילוכים:  אוטומטית – רובוטית כפולת מצמדים
מספר הילוכים 7
צריכת דלק – נתוני יצרן : 20.8 ק"מ לליטר
צריכת דלק – מבחן : 12.7 ק"מ לליטר
דרגת זיהום : 4
בטיחות – מבחן ריסוק : 5 כוכבים
כריות אויר : 7
בקרת יציבות : יש

—————————————————————————————————————–

 ערן אביבי

לגעת באדם להתחבר למכונה         |         050-6897643          |          eran@eranavivi.co.il

כתיבת תגובה