סובארו פורסטר ספורט 2019

ראיתם כמה סרטוני מעריצים יש לסובארו פורסטר מהדורות הקודמים ביוטיוב? מעניין איך השידרוג המשמעותי שעבר הדור החמישי ישפיע על העניין הזה

מאת: ערן אביבי | צילום: צחי אלישע, NET CAR SHOW

AAA_4138 copy

אתחיל מזה שגם אני שייך לאוהדי הפורסטר, וזה למרות שאף פעם לא היה אחד בבעלותי. לאבא שלי היה פורסטר ואחר כך XV ועל שניהם העברתי אלפי קילומטרים של נהיגה בכביש ובשטח. ובכל זאת, בכל פעם כשהגיע הרגע להחליט מה הרכב הבא שלי, הפורסטר נפל בגלל השילוב מנוע וגיר, צריכת הדלק ותא הנוסעים. לא משנה כמה הוא טוב בשטח, את הרוב המוחלט של הנסיעות שלי, כמו רוב הנהגים, אני מעביר על אספלט. ומאחר ואני נוסע כ-40,000 קילומטרים בשנה, אני לא רוצה להתפשר במקומות האלה. ואז הגיע הפורסטר 2019 וטרף את הקלפים. כבר מהפרסומת, גילוי נאות – אני שיחקתי בה, הבנתי שיש כאן שינוי מהותי בזכות מנוע חזק, תא נוסעים איכותי ותחושה כללית טובה. אז לקחתי אותו לנסיעת מבחן לתהות על קנקנו של הדור החמישי ליערן מיפן.

Subaru-Forester-2019-1600-0e

כבר מהכניסה הראשונה לתא הנוסעים, מורגש שהאיכות קפצה כיתה אחת אם לא שתיים. זה מתבטא בנראות טובה יותר, בתחושה טובה יותר וגם באיכות מערכת הסאונד. עכשיו אפשר סופסוף לשמוע מוסיקה בשמחה ובששון. לחיצה קלילה על כפתור ההנעה והמנוע החדש מתעורר לחיים. בדור הקודם שווק הפורסטר בארץ עם מנוע שני ליטר בנזין עם או בלי מגדש טורבו. שניהם היו צמאים לדלק, בדגש על הטורבו, והאטמוספרי גם היה חסר מחץ. השילוב עם תיבה רציפה לא בדיוק עזר למנוע החלש לייצר ביצועים מענגים. אך לא עוד. הפעם הפורסטר משודך למנוע 2.5 ליטרים בנזין עם 182 סוסים שמחים וצוהלים. וסופסוף השילוב עם התיבה הרציפה המעודכנת של סובארו עובד כמו שצריך. כל לחיצה על דוושת הגז מייצרת דחף קדימה, ולא פעם אחת במהלך המבחן מצאתי את עצמי מאיץ לשם הכיף, כי זה באמת היה כיף. לא מדובר בדחף כמו של מנוע הטורבו הקודם אך עדיין הוא הרבה מעבר למספק.

פורסטר שקוע בשטח חילוץ של צחי

ליום המבחן הצטרף אלי ה!אלישע, אותו אחד שאחראי להרבה צילומים באתר הזה. לאלישע יש פורסטר מבציר 2008 העגלגל. הוא קנה אותו אחרי שנשבה בקסמו לפני כמה שנים, כשהגיע לחלץ אחד כזה ששקע עמוק בבוץ. אז ה!אלישע רכב על היילקס עם שני סרנים חיים וצמיגי שטח מלא. אחרי החילוץ, בדרך חזרה לאספלט מבטחים, הוא ראה באיזה קלות מתמודד הפורסטר עם קטעי בוץ אתגריים וזה קנה אותו. נכון שאין מה להשוות ביכולת השטח, אבל החיים הם לא רק לעיסת סלעים וטיפוסים מאתגרים, יש גם חיי יומיום. ובסופו של דבר רוב הנסיעות בשטח הם בעיקר שבילים מאתגרים יותר או פחות.

AAA_4229 copy

את קטעי הכביש הפורסטר צלח בהצלחה מרובה. על הכבישים המהירים בקרת השיוט האדפטיבית של מערכת ה-EYESIGHT, סטנדרט בכל דגמי הפורסטר, תפקדה היטב ועזרה להפוך את הנסיעה לנינוחה יותר. בכבישים המפותלים של הגולן, מערכת הנעה כפולה חכמה ביחד עם כיול מוצלח של השלדה וצמיגים בחתך 55 של דגם הספורט, עזרו לייצר קצב מהיר ואפילו מהנה לרכב פנאי. הדבר העיקרי שהפריע לכל השמחה הזאת זה רעש רוח מרגיז. איך שהמחוג מתקרב למהירות תלת ספרתית מתחיל רעש רוח שמתגבר ככל שהמהירות עולה. לשמחתנו מערכת הסאונד טובה מספיק כדי להתגבר עליו.

AAA_3906 copy

כאשר ירדנו לשטח שמחנו שהפורסטר עדיין נהנה מאיזון מוצלח, וניתן לצלוח שבילים בקצב מהיר מאוד. גם נהג המרוצים רז הימן שלקח אותו לסיבוב קצר ציין את היכולת הטובה מאוד של הפורסטר בנהיגת שבילים. ה!אלישע ואני טיילנו לאורך נחל תבור בחלקו המערבי, והעפלנו למבצר כוכב הירדן דרך נחל דנה ורמת כוכב. לאורך כל הדרך לא שמענו טענות ומענות מתא הנוסעים לגבי קצב הנסיעה בשטח, על אף שהוא היה מהיר למדיי. את הקטע הטכני השארנו לטיפוס לרמת הגולן דרך עין שוירח/עין שריר. מדובר במעיין שהוסב לבריכה על ידי הבהאים בשנת 1944, ולפני כמה שנים תושב האון, ירח פראן שמו, חידש את עלומיו.

AAA_4277 copy

בעקבות החורף המעלה התגלה כדרדרתי ועם הצלבות לרוב, לא משהו שרכב עם הילוך כוח ומהלך סרנים ראוי לא יתגבר עליו, אך בהחלט מאתגר עד בלתי אפשרי לרכב שטח רך. את המעלה נהגנו לסירוגין ה!אלישע ואני. בדגם הספורט יש למערכת ה-x-mode שני מצבי פעולה, עפר ובוץ. בכל מצב רגישות דוושת הגז שונה וכך גם העברת הכוח לגלגלים. אני אהבתי את מצב הבוץ בזכות דוושה יותר מעודנת, ואילו ה!אלישע אהב את מצב עפר בזכות דוושה יותר נחושה. לעניין המעלה עצמו, הפורסטר טיפס אותו בקלילות מרשימה, גם בהצלבה קשה בתוך הקטע הדרדרתי. הגלגלים שמרו על אחיזה כל הזמן בזכות חלוקת כוח יעילה ורציפה. פשוט מעולה.

AAA_3915 copy

לסיכום. אם עד עכשיו הפורסטר לא עבר את המבחן של להיות רכב למשפחה שלי, בדור הנוכחי הוא בהחלט כבר ראוי לכך. זה בזכות מנוע בריא ותיבה רציפה ראויה לגמרי, צריכת דלק סבירה בהחלט למבחן טובעני שכזה, 9 ק"מ לכל ליטר, ומערכת ה-EYESIGHT. בעיני לקנות כיום רכב בלי מערכות בטיחות מתקדמות זאת טעות, בטח ובטח לרכב אשר אמור לשמש את המשפחה ביומיום.

לדף הדגם באתר של סובארו לחצו כאן

ערן אביבי

לגעת באדם להתחבר למכונה         |         050-6897643          |          eran@eranavivi.co.il