סובארו אאוטבק

מי הם הלקוחות של סובארו אאוטבק? עם השאלה הזאת יצאתי לרעות בשדות הבוץ ביחד עם אלישע, אולי משם תגיע התובנה

מאת: ערן אביבי   |   צילום: צחי אלישע

AVI_1629
מאז שהדור הראשון של סובארו אאוטבק הגיע לארץ, אי שם בשנת 1998, אני חולם שיהיה לי אחד כזה. החלום שלי לגבי האאוטבק קשור לעובדה שהוא בעל הנעה כפולה, מרווח גחון טוב, מנוע חזק ומרכב סטיישן. ואלה מרכיבים שאני אוהב בכלי הרכב שלי. בדמיוני ראיתי את עצמי דוהר במהירות בכבישי ושבילי הארץ, כשהאופניים בתא המטען הגדול. בכל מקרה, מאז 1998 האאוטבק עבר הרבה שינויים שכולם נגעו ליחידת הכוח ולעיצוב. אך המהות עצמה נשארה כשהייתה וטוב שכך. כיום האאוטבק נמכר עם יחידת כוח אחת – מנוע בנזין 2.5 ליטר המספק 175 כוחות סוס וגיר רציף. אז החלטתי לראות מה מציע האאוטבק של 'ימינו אנו באנו ארצה' ללקוחותיו. ומכאן להבין האם הוא עדיין רלוונטי בתוך שוק הולך וגדל של רכבי פנאי בכל מיני רמות מחיר וגודל.

אאוטבק בהחלקה_editedאספתי את אלישע, ההוא עם הטנדר-טרקטור מהמבחן של הטריטון, ויצאנו לטייל. לא תכננו לאאוטבק אתגרי עבירות, הוא גם לא מיועד לאתגרים שכאלה, אלא טיול שבילים ובוץ בשדות המרעה של צפון השרון. סוג השטח שרוכשי האאוטבק כן יבקרו בו, בדרכם לטיול עם המשפחה או כשהם יוצאים לפעילות הפנאי שלהם. התחלנו בשביל 'המוביל' שמאחורי מושב גן יעשיה והצפנו לכיוון חירבת קקון. האאוטבק התמודד יפה עם השביל המצולק בורות בזכות מערכת מתלים מוצלחת, ויכולנו לשמור על קצב טוב. משם המשכנו לאורך הנחלים חביבה וחדרה כשהשביל לעיתים מהיר יותר, מה שאיפשר לדרוש מהאאוטבק קצב גבוה. לצערי ואולי לשמחת אלישע, מערכת בקרת האחיזה לא מתנתקת לחלוטין, לכן קשה לקשקש בזנב באופן בוטה. אך עדין אפשר להשתעשע קלות במשחקי העברות משקל, ולתת לזנב קצת להיסחף, בדגש על קצת.

AVI_1379כשהגענו לשבילי הבוץ שמדרום למושב תלמי אלעזר, חשבנו שכאן האאוטבק יכנע. ציפינו שהאאוטבק בעל הצמיגים המתאימים יותר לכביש, יתקשה לשמור על תנועה וגם על הכיוון הרצוי, אך נכונה לנו הפתעה. בזכות מערכת בקרת האחיזה, האאוטבק שמר על הכיוון הרצוי והמשיך להתקדם גם בחלקים הבעייתים יותר של השביל, וגם כשהצמיגים כבר היו עמוסי בוץ. כמו שאמר אלישע, "לא בטוח שהטנדר-טרקטור שלי הנעול צמיגי שטח מלא, היה מסתדר כאן בכזאת קלות". ואני מסכים איתו לגמרי. כשזה נוגע לענייני אחיזה, מעטים מאוד הרכבים שמסוגלים להתמודד ביעילות ובקלילות עם בוץ, שלג או דרדרת, כמו הרכבים כפולי ההנעה של סובארו.

AVI_1247לא ויתרתי לאאוטבק והעמסתי את המשפחה לטיול נוסף. במושב האחורי נכנסו בנוחות שני בוסטרים עם גב ועוד ילד ללא כיסא ביניהם. דרך אגב, לא נראה שיש בעיה למקם שם גם שלושה כיסאות ילדים. תא המטען הכיל את כל מטלטלנו ועדיין נשאר מקום לציוד של עוד משפחה קטנה. מה שנקרא – תענוג. הטיול המשפחתי כלל הרבה כבישים מהירים ומעט שבילים. גם הפעם האאוטבק זרח והוא התגלה ככלי רכב שקל ונעים לשייט איתו. כוח המנוע מספק, אומנם הייתי שמח למנוע טורבו או למנוע בשרני יותר, אבל זה כבר עניין של טעם. הגרסה של הגיר הרציף באאוטבק מוצלחת ובזכות המנופים שמאחורי ההגה, ניתן להימנע מ'היתקעות' המנוע בסל"ד גבוה בזמן האצה, וטוב שכך. צריכת הדלק לעומת זאת סבירה בלבד, 10 ק"מ לליטר בכלל המבחן המפרך.

לסיכום. התחלתי עם השאלה למי מתאים האאוטבק של סובארו. לקח לי זמן להבין מי הוא קהל היעד אבל בסוף זה בא – על כבישי ארצינו מסתובבים הרבה מאוד רכבי פנאי מגודלים שלא באמת נדרשים ליכולת השטח שלהם. לו אותם לקוחות, מנהלים ואנשי עסקים, היו קונים אאוטבק, הם היו מקבלים כלי רכב נוח יותר לנסיעה, זול יותר לקנייה ואחזקה, יציב ובטוח יותר בכביש ועדיין בעל מקדם ניראות טוב. אני אישית אשמח שסובארו יביאו אותו עם מערכת הבטיחות EyeSight ולא רק מובילאיי חיצוני. אבל זה אני.

לדף הדגם באתר של סובארו לחצו כאן.

ערן אביבי

לגעת באדם להתחבר למכונה         |         050-6897643          |          eran@eranavivi.co.il