אאודי RSQ3

גרסת הקיצון של הקרוסאובר הקטן של אודי, ה-Q3, מציעה יכולת של מכונית מרוץ עם תנוחת ישיבה של ג'יפון

מאת: ערן אביבי | צילום: צחי אלישע, יצרן וערן אביבי

RSQ3 יצרן

מכירים את זה, שלפעמים הפגישה הראשונה היא לא משהו לכתוב עליו הביתה?

זה מה שהיה לי עם האודי RSQ3, אותה פגשתי לראשונה ביום הנהיגה שארגנה יבואנית אודי – אודי דרייבינג אקספיראנס. נהנתי בחברתה אבל לא עפתי עליה. זה כנראה קשור לעובדה שבאותו האירוע נהגתי על מסלול קצרצר, במקביל ל-RSQ3, גם ב-S5 שהיא נמוכה וחזקה יותר. ההבדל ביניהן היה מוחשי ולא עשה חסד עם הג'יפון המהיר.

אז כדי להבין מה באמת מסתתר מאחורי האותיות הקדושות – RS – לקחתי את הג'יפון המהיר למבחן אישי.

מה אגיד? מסתבר שתמיד טוב חוות דעת נוספת, כי הפעם הג'יפון הזה העיף לי את הראש:
מנוע בנזין-טורבו בנפח 2.5 ליטרים עם 310 סוסים, 42.8 קג"מ, 5.2 למאה קמ"ש, הנעת קווטרו (כפולה), תיבת Sטרוניק עם 7 הילוכים, מערכת מתלים אדפטיבית, סאונד אלוהי בטורים גבוהים ושלדה מצויינת.
עדיין חקוקים לי במוח התחושה והחיוך בזמן ההאצה ביציאה מאותו סיבוב ספציפי בכביש שאני מאוד אוהב, והייתי שם כבר עם כמה מכונות מופלאות וחזקות. אבל האודי הזאת הדהימה אותי בנחישות שלה, באחיזה הבלתי מתפשרת, כשכל אלה מתבטאים ביכולת להוריד את כל הכוח המתפרץ לקרקע ולהאיץ כאילו אין מחר, למרות האספלט החלקלק והבעייתי.

STU_4037

קצת יותר משנה וחצי אחרי הצגת הדגם הוא עבר עדכון מבחינת מראה (בעיקר חיצוני) ומבחינת שרשרת ההנעה. ההספק עלה ל-340 סוסים, הקג"מ עלה ל-45 ותיבת ה-Sטרוניק עודכנה גם היא לטובת תגובה מהירה יותר. חבל שאודי לא עדכנו את תנוחת הישיבה המוזרה, ביחד עם מיקום כפתורי השליטה של בקרת האקלים. באופן כללי ה-Q3 (כולל ה-RSQ3) איבד משהו מהתחושה היוקרתית המוצלחת שיש ב-A3 עליה הוא מבוסס. יש הרגשה כאילו חסר שם משהו למרות שיש הכל.

לסיכום, מדובר במכונת מרוצים מופלאה של אודי, שגרמה לי לחייך באופן אידיוטי יותר מפעם אחת.
אה, ואם אתם קונים, אל תשכחו להזמין בקרת שיוט, אחרת סיכוי גבוה שהרומן יגמר מהר מהצפוי בגלל שלילת רישיון.