סובארו לבורג

הלבורג של סובארו היא סטיישן עם הנעה כפולה, מנוע טורבו בנזין, גיר רציף ותג מחיר גבוה. אז למי היא מתאימה?

מאת: ערן אביבי   |   צילום: netcarshow.com וערן אביבי

%d7%9c%d7%91%d7%95%d7%a8%d7%92-%d7%91%d7%9e%d7%a2%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%a1%d7%9e%d7%9a

אני אוהב סובארו. כבר הרבה שנים שהמותג הזה נוגע לי בכל מיני נקודות רגישות בגוף. לא משנה העובדה שהמנועים האטמוספריים שלהם, אלה שאין להם מגדשי טורבו, חלשים וחסרי מחץ, ושהם עברו לגיר רציף, במקום להתקדם לאוטומטי מרובה הילוכים או כפול מצמדים. האמת שחייבים להודות שהגיר הרציף עדיף על הגיר האוטומטי ארבע הילוכים המיושן, ששירת זמן רב מידי את המותג. בכל מקרה, לא משנים כל אלה, כל פעם שאני חושב על סובארו אני ישר מתחיל לדמיין שביל עפר או כביש מפותל הנמתחים מתחת לגלגלים עד אין סוף. ואני מניח שאני לא היחיד בקטע הזה, סובארו השקיעו הרבה אנרגיה בלגרום לנו לחשוב ככה וזה הצליח להם.

%d7%9c%d7%91%d7%95%d7%a8%d7%92-%d7%91%d7%a2%d7%9c%d7%99%d7%94-2-jpgכשקיבלתי את המייל על הגעת הלבורג לארץ, ידעתי ישר שאני רוצה לקחת אותה למסלול שיכלול שבילים מהירים ואספלט. אז תכננתי מסלול באזור בית גוברין-לכיש, הכולל כמה אתרים יפים, תיאמתי עם רז הימן, נהג מרוצי ראלי בצוות פויינטר IGO, ויצאתי לאסוף את הלבורג מהסוכנות. בדרכי לשם דמיינתי לעצמי את הנסיעה. ללבורג יש מנוע 1.6 ליטר טורבו בנזין עם 170 סוסים ו-25.5 קג"מ ביחד עם הנעה כפולה סימטרית המוכרת של סובארו, מה שאומר החלקות פוטוגניות של רז על דרכי העפר, ושישו ושימחו בכבישים של בית גוברין-לוזית כשאני על ההגה. כשקיבלתי אותה לידיים וראיתי שהיא נועלת צמיגים סופר ספורטיביים נמוכי חתך, הבנתי שבקטע של השבילים נצטרך לוותר לה קצת. מסכן רז, דווקא בקטע שלו לא נוכל לתת גז.

קשה למקם את הלבורג מול מכוניות אחרות מכל מיני בחינות. היא גדולה מהאימפרזה אבל קטנה מה-B4, יש לה חרטום שדומה ל-STI אבל המנוע שלה ממש לא פראי, אפילו שהוא טורבו. דרך אגב בחו"ל נמכרת הלבורג עם מנוע שני ליטר טורבו שאולי ימצא את דרכו אלינו בהמשך, נחזיק אצבעות. היא בעלת הנעה כפולה מעולה אבל נמוכה מידי לנסיעת שטח, בניגוד לאאוטבק למשל. ומעל כל אלה מרחף תג מחיר גבוה של 180,000 שקלים חדשים. אז למי מתאימה הלבורג? זאת שאלה מעניינת, כי היא לא משפחתית קלאסית למרות שהיא סטיישן וזה בגלל תג המחיר, היא לא בייבי אאוטבק פרועה בגלל יכולת השטח המוגבלת, והיא פחות מרווחת ממכוניות מנהלים, בסיס הגלגלים של הלבורג הוא 265 ס"מ, יש משפחתיות עם בסיס גלגלים גדול מזה.

%d7%9c%d7%91%d7%95%d7%a8%d7%92-%d7%aa%d7%90-%d7%a0%d7%95%d7%a1%d7%a2%d7%99%d7%9dאבל לאחר כמעט יומיים בחברתה , עם תפריט שכלל כבישים מפותלים ושבילים מהירים, אני יכול להבין את מי שרוצה לעצמו לבורג שכזאת. אולי זה תא הנוסעים החובק והמוצלח, אולי זה ההגה המאוד חד, אולי זה היכולת של השלדה לקבל עוד ועוד עומסים בפניות ולהעביר אותם לקרקע בכזאת קלות, אולי זה המראה הכללי, לא יודע לשים את האצבע. אבל ללא כל ספק, הלבורג הצליחה לגעת בי. זה לקח קצת זמן בגלל המחיר והעובדה שהיא פונה יותר לכביש ופחות לשביל, אבל אחרי 500 קילומטרים, נשביתי בקיסמה. רק תנו לי אותה עם המנוע הגדול יותר.

לדף הדגם באתר של סובארו לחצו כאן.

ערן אביבי

לגעת באדם להתחבר למכונה         |         050-6897643          |          eran@eranavivi.co.il