ארוך טווח אופל אסטרה

בפעם הראשונה בה פגשתי את האסטרה נהנתי בחברתה, אבל זה היה מפגש קצר שהשאיר טעם של עוד. אז קבלו את המוביל המשפחתי לבית אביבי לחצי השנה הקרובה: אופל אסטרה Innovation.

מאת: ערן אביבי | צילום: שירי וערן אביבי

IMG_0888_edited

אנחנו משפחה מטיילת וככאלה אנחנו נוסעים הרבה. תמיד בחרנו רכבים משפחתיים אשר יכולים להכיל את כל חמשת הנפשות והמטען בנוחות. אומנם כיום רק שני הקטנים יושבים על בוסטרים עם גב ואין לנו עגלת ילדים, אבל עדיין אנחנו צריכים מכונית מרווחת דיה. אבל לא רק מרווח פנים ומטען עומדים לנגד עינינו בבחירת כלי הרכב אשר ישמש אותנו. גם איכות ונוחות תא הנוסעים, היכולת הדינאמית וכוח המנוע מהווים שיקול בבחירת המסיע המשפחתי. וזה בדיוק מה שנבדוק במבחן ארוך הטווח של האסטרה.

לגבי נושא הדינאמי לא היו לי ספקות בקשר ליכולת שלה. כבר במבחן הראשון היא הוכיחה שיש לה את זה עם שלדה מצויינת, מנוע בריא ויכולת טובה לצלוח סיבובים, עליות ושאר הרפתקאות. גם במפגש השני, תא הנוסעים של הדור הנוכחי ממשיך לעשות רושם טוב. קל ונוח להתמצא ולתפעל אותו ואיכות רוב החומרים טובה. יש פה ושם חלקי פלסטיק קשים אבל לא משהו מטריד או מפריע. בסך הכל הרושם הכללי ממש טוב ונעים לבלות בה במשך שעות.

IMG_0403_editedאת האסטרה קיבלתי עם 13 ק"מ בלבד עם השעון. אבל מאחר והיא הצטרפה למשפחה מטיילת, עם נסועה שנתית של קרוב ל-40,000 ק"מ, כבר אחרי 5 ימים עמד מד האוץ על 600 ק"מ, והמספר הזה צפוי לעלות עוד הרבה ולהתקרב לכיוון ה-20,000 ק"מ תוך חצי שנה. זה יאפשר לי לבחון את האסטרה במגוון רחב של מצבים: נהג בלבד, זוג וכמובן משפחה מלאה. רוב הקילומטרים צפויים להיות תחת ידי הנהיגה התובעניות שלי, מה שיבטיח שהאסטרה הולכת לעבוד קשה מאוד ומכאן לתת לכם דיווח מעניין על החיים במחיצתה.

בינתיים אני יכול לספר שגם אחרי שבועיים וקרוב ל-2,000 ק"מ, אני שמח כל פעם להתיישב מאחורי ההגה שלה, אפילו אם זה רק לנסיעה קצרה. זה קשור לכמה גורמים שכמובן שהדינאמי הוא הראשי שבהם, אבל לא רק. לאסטרה מערכות מולטימדיה וסאונד טובות, מושבים מוצלחים למרות שברגע הראשון הם מרגישים מעט מוזר. יש לה יכולת שיוט טובה, למרות רעשי רוח בולטים במאה קמ"ש וצפונה, נוחות נסיעה טובה מחוץ לעיר ומראה משובב עין. מה שבטוח זה שהייתי שמח לקבל מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה.

IMG_0389_editedמבחינת מערכות בטיחות מתקדמות, באסטרה בדגם ה-Innovation יש בלימה אוטונומית (עד מהירות של 30 קמ"ש), התרעה על סכנת התנגשות מלפנים, התרעה ותיקון סטייה מנתיב (התיקון לא הכי מוצלח), התרעה על רכב בשטח המת וזיהוי תמרורים. חסרה לי בקרת שיוט אדפטיבית במקום זו הרגילה, בטח בהתחשב שהמערכת הזאת כבר קיימת אצל חלק מהמתחרות, אבל עדיין מדובר במפרט טוב וכמובן חשוב מאוד.

מבחינת צריכת הדלק, נכון לכתיבת שורות אלה הממוצע עומד על 12.5 ק"מ לכל ליטר. זה בהחלט נתון טוב בהתחשב בכך שאני לא מרחם על האופל, ודורש ממנה לעבוד קשה כמעט כל הזמן.

הדיווח הבא יגיע במהלך חודש הקרוב ואליו תצטרף גם שירי, החצי השני שלי, אשר גם היא נוהגת באסטרה ותשמח לשתף אתכם בחוויות שלה עם האדומה. אז נתראה בעדכון הבא על החיים במחיצת האופל אסטרה Innovation.

לדף הדגם באתר של אופל לחצו כאן.

ערן אביבי

לגעת באדם להתחבר למכונה         |         050-6897643          |          eran@eranavivi.co.il