וולוו V40 T3

וולוו V40 T3 היא גרסת הכניסה של וולוו לעולם רכבי היוקרה. האם יש בה משהו מעבר להיותה מכונית יפה? יצאתי לנהוג ולנהוג ולנהוג…

מאת: ערן אביבי   |   צילום: ערן אביבי

%d7%aa%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%aa-%d7%a4%d7%aa%d7%99%d7%97%d7%94

אני אוהב מכוניות. אני אוהב לקרוא עליהן, לראות, לגעת ולמשש, מה שנקרא לחוש אותן. אבל עם יד על הלב, ברובן אני לא ממש משתוקק לנהוג. חלקן זה בגלל תא הנוסעים המשמים או המנוע המנומנם, חלקן זה בגלל המראה החיצוני וחלקן זה בגלל ההמוניות שלהן. אין איזו הגדרה מדוייקת אלא יותר תחושת בטן שמנחה אותי. ואכן, יש רכבי מבחן בהם אני נוהג כ-400 ק"מ ואפילו פחות, ויש רכבים שבהם אני מוצא את עצמי נוהג כמעט פי שלוש מזה ועוד מצטער שהבילוי המשותף שלנו נגמר. וזה גם הסיפור עם הוולוו V40 T3 איתה ביליתי מעל 1,000 ק"מ של FUN FUN FUN.

img_20170108_084426880_hdrאז לפני ההסבר ממה כל כך נהניתי, הנה קצת מידע על גרסת הכניסה לעולם של וולוו. יחידת ההנעה היא מנוע בנזין טורבו בנפח 1.5 ליטר המספק 152 סוסים ו-25.4 קג"מ, המשודכת לתיבה אוטומטית בעלת 6 הילוכים. על הנייר הנתונים נחמדים אך לא משהו לרוץ ולספר לחבר'ה. כמו יחידת ההנעה, גם האבזור סביר אך לא ממש מרגש. יש בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט רגילה, מגביל מהירות ומערכת לבלימה אוטונומית עד 50 קמ"ש שנקראת City Safety. דרך אגב, אם אתם רוצים מצלמה וחיישני רוורס תצטרכו להוסיף כסף. מבחינת הנוסעים, מלפנים המרחב בסדר גמור, מאחור אפעס פחות. צפוף שם מאחור, בטח לאנשים מעל 180 ס"מ, כמוני למשל. מזל שוולוו בחרו בריפוד בהיר וחינני ביחד עם גלגל הגה יפיפה ונוח לאחיזה, זה בהחלט עוזר להנעים את האווירה.

img_20170108_083753516אז מה הסיפור שלי עם הוולוו V40 T3 ואיך היא הצליחה לסובב לי את הראש כל כך? שאלה מעולה שהתשובה עליה מאוד פשוטה – יש לה את זה Big Time. הנה הסבר מפורט יותר. אז נכון שעל הנייר המנוע לא איזה גיבור גדול, אבל בפועל מדובר במנוע עם נשמה ענקית ויכולת מרשימה להאיץ את הוולוו הקטנה. כל לחיצה על הדוושה נענית בחיוב ובשמחה. אני עוד זוכר את הרגע ההוא בכביש הדרומי, כשהחלטתי כן לעקוף את הטנדר שהיה רחוק לפני. בכל זאת עמדנו להגיע לרצף סיבובים ולא רציתי לבזבז אותם בגללו. העברתי את הידית למצב ספורט והצמדתי את הדוושה לרצפה, כשאני לא בטוח שהוולוו תעמוד במשימה הגדולה הזאת, בגלל המרחק והעובדה שהיינו בעלייה. אני מודה שגם עם מכוניות יותר חזקות לא בטוח שהייתי יוצא לעקיפה הזאת, אבל הכביש היה פנוי ושדה הראייה היה מצוין, אז הלכתי על זה. הידיעה שיש לי מספיק מרווח בטחון עזרה עם החששות, אבל הוולוו היא זאת שעזרה באמת, עם יכולת מרשימה לסיים את העקיפה בקלות ובבטחה. סחטיין.

img_20170108_084120808_hdrוככה זה היה לאורך כל הדרך, אם בשיוט נינוח ומהיר ואם בכבישים מפותלים. בשיוט המנוע נח לו בסל"ד נמוך והשקט נשמר בצורה טובה בתא הנוסעים. תוסיפו לזה מערכת סאונד מעולה, כזאת שגורמת ל-Deep purple להישמע כאילו הם מופיעים בתוך האוטו ולא ביפן לפני איזה 40 שנה. וזאת כבר סיבה טובה לנסוע לאילת דרך מטולה. בכבישים המפותלים היגוי מדויק וחד ביחד עם שלדה קשיחה, עוזרים ל-V40 לשמור על הקו הרצוי ואצל הנהג על החיוך עם תחושה של קארט לכביש. בקיצור הבנתם, כל הזמן חיפשתי עוד סיבה להיכנס ולהניע את הוולוו השובבה הזאת. צריך להביא משהו מהדואר או לקפוץ לקנות תמרים בחנות המיוחדת ההיא שבערבה? בקטנה, אני תיכף חוזר…

לסיכום. נסעתי בעבר על ה-V40 עם מנוע ה-1.6 טורבו (180 סוס) וגם על ה-2.0 טורבו עם ה-245 סוסים בגרסת R-Design, אבל אני מודה שרק ה-V40 T3 ממש העיפה לי את הסכך, וזה בגלל שהשובבות של הקודמות היתה פחות בולטת. בנוסף לזה צריך לזכור שבאופן יחסי להיותה מכונית יוקרה היא לא יקרה מידי, 160,000 שקלים חדשים לפני תוספות. בקיצור, אם אתם מחפשים מכונית שכיף לנהוג בה לקניות או לאילת, לכו קחו אותה לסיבוב, מי יודע, אולי גם לכם היא תעשה את זה.

לדף הדגם באתר של וולוו לחצו כאן.

ערן אביבי

לגעת באדם להתחבר למכונה         |         050-6897643          |          eran@eranavivi.co.il