מרצדס C350e

האם צריך תירוץ או סיבה לקנות מרצדס? ברור שלא ועדיין תמיד טוב שיש משהו לשלוף מהשרוול במקרה שמישהו בכל זאת ישאל אותנו למה קנינו אחת

מאת: ערן אביבי   |   צילום: ערן אביבי, netcarshow.com

350 חזית צד ימין

לפני הרבה מאוד שנים, כשהייתי צעיר, ראיתי מרצדס חדשה ונוצצת חולפת לידי. בהתרגשות שאלתי את אבא שלי, האם הוא היה רוצה מרצדס והתשובה שלו הפתיעה אותי: "מרצדס לא מתאימה לי, אבל הייתי שמח לכסף שהיא עולה". מאז אני מסתובב עם המשפט הזה איתי. ואכן לאורך השנים שלי בתחום הרכב, כשבחנתי רכבים או הדרכתי על רכבים של החברה, תמיד ריחפה מעליי אותה המחשבה, "מרצדס לא מתאימה לי". ולא שלא ניסיתי למצוא תירוצים וסיבות לשלול את הגישה הזאת. הנה כמה טובות למדי: מכוניות הקצה בעלות אותיות הקסם AMG, רכב השטח G קלאס וזאת רק רשימה חלקית. אז מה בא עלי הזכרון הזה אתם שואלים? או, הנה אני מספר לכם.

מרצדס ישראל התחילה למכור בארץ 5 דגמי פלאג-אין הייבריד: C קלאס, E קלאס, GLC, GLE, ו-S קלאס. כולם רכבים שיכולים להיטען משקע ייעודי, מה שנקרא מוד 3, כאשר בעתיד הקרוב יהיה אפשר גם לטעון משקע ביתי מותאם לכך, מה שנקרא מוד 2. ולכולם יש את האות e.

350 קליפר כחוללא סתם היבואנים מייבאים לארץ את הגרסאות הירוקות. בעקבות הגדרות המס בארץ, רכבים היברידיים וחשמליים זוכים להנחות גדולות במיסוי, לעומת רכבים מקבילים עם מנועי בנזין או דיזל סטנדרטיים. במרצדס C קלאס ההבדל הוא מעל 60,000 שקלים חדשים בין ה-350e ל-300 הרגילה. במרצדס S קלאס ההבדל הוא כבר 275,000 שקלים בין ה-500e ל-500 הרגילה, עד כמה שאפשר להגדיר את ה-S500 כרגילה. וכל זה עוד לפני שהזכרנו שרמת המפרט של הרכבים ההיברידים גבוהה מאוד, גם זה בזכות הנחת המס.

אז לקחתי למבחן את ה-C350e, ה'זולה' במשפחת הפלאג-אין הייבריד של מרצדס, ושכנעתי את תהילה גבאי דויטש מאוטול'ה להצטרף אלי. כמו שציינתי קודם, ברכבי הפלאג-אין הייבריד המפרט עשיר. תמצאו כאן מערכות בטיחות מתקדמות רבות כמו בקרת שיוט אדפטיבית (distronic plus), התראה על רכב בשטח המת ועוד. גם אבזור נוחות רב תמצאו כאן כמו מתלי אויר במקום מתלים סטנדרטיים ועוד. אז התארגנו לנו בתא הנוסעים ויצאנו לדרכנו.

350 חזית צד שמאלל-C350e יש מנוע טורבו בנזין בנפח 2 ליטר עם 211 כוחות סוס ו-35 קג"מ. אל המנוע הזה מצטרף מנוע חשמלי עם 62 קילו וואט ו-34 קג"מ. כל הכוח, 279 סוסים במשולב, עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבה כפולת מצמדים בעלת 7 יחסי העברה. אם תהיתם, תוך כ-6 שניות תגיעו ל-100 קמ"ש ועד למהירות מירבית של 250 קמ"ש. בזכות כל הכוח הזה קל לייצר קצב טוב עם ה-C פלאג-אין ולא משנה מה הזווית של הכביש. מתלי האוויר משרים אווירה נינוחה, למרות שמדי פעם מצב סלילת הכביש מגיע לידיעת הנוסעים, אך לא בצורה מטרידה. כשהכביש מתחיל להתפתל, מגלים שלא מדובר כאן במכונת סיבובים קלאסית, למרות שהקצב גבוה מאוד. אבל האמת היא שה-C פלאג-אין גם לא מחפשת להיות אחת כזאת. היא מציעה חוויה אחרת.

מצד אחד אפשר לנוע כ-30 ק"מ על חשמל בלבד, שזה מספק מבחינה עירונית, ולהנות מהשקט. מצד שני אפשר לנעוץ את הדורבנות בשני המנועים יחדיו ולקבל תאוצות אדירות, בדגש על תאוצות הביניים. במקביל, תא הנוסעים המהודר נעים ונוח לשהות מכל כך הרבה בחינות, בין עם זה נוחות הישיבה, מרווח הפנים או האבזור. זה המקום גם לציין שגם לאחר לא מעט שעות על סיפונה לא התעייפתי.

Mercedes-Benz-C350e-2017-1600-28בסופו של דבר, עדיין קשה לי לראות את עצמי בעלים של מרצדס חדשה, ולא רק בגלל עלות הרכישה. אך יאמר לזכותה של ה-C350e שהיא עשתה עבודה טובה ועזרה לי להתקדם בעוד כמה צעדים, לקראת השחרור מהתפיסה הזאת. יש בה משהו שאני עדיין לא הצלחתי להגדיר אותו בצורה מדוייקת. זה קשור לשילוב שהיא מציעה בין יוקרה, נינוחות, סמל סטטוס, כוח, הנעה אחורית ומערכת סאונד משובחת. זה גם קשור לעובדה שהיא מרצדס, ולכן לא באמת צריך תירוץ כדי לקנות אותה, למרות שיש לה כמה קלפים בשרוול…

לדף הדגם באתר של מרצדס לחצו כאן.

ערן אביבי

לגעת באדם להתחבר למכונה         |         050-6897643          |          eran@eranavivi.co.il