קיה ספורטאז' 1.6

רכב הפנאי הקומפקטי של קיה מסמל את העתיד האוטונומי המתקרב אלינו בצעדי ענק

מאת: ערן אביבי   |   צילום: יצרן וערן אביבי

IMG_20160516_113944056

אני מאמין במכוניות אוטונומיות. מבחינתי, כל עוד מדובר בנסיעה שגרתית שמישהו אחר ינהג ועדיף שזה יהיה מחשב – המחשב בטוח ישמור מרחק כמו שצריך, ישמור על הנתיב, יעצור כשצריך והעיקר שאני אוכל להיות שקוע במוסיקה ובמחשבות ברומו של עולם. האמת, בגלל זה אני אוהב מכוניות של וולוו, יש להם מערכות בקרה ובטיחות מתקדמות מהמוצלחות ביותר בעיני. בקרת השיוט האדפטיבית שלהם יודעת לקחת פיקוד מאפס קמ"ש ועד איזה 180 קמ"ש ושוב חזרה לאפס קמ"ש, והכל תוך כדי שמירה על הנתיב ועל המרחק מהרכב שלפנים. באמת תענוג איך שזה עובד.

ואיך כל זה קשור לספורטאז' החדש? או, טוב ששאלתם…
אז הספורטאז' החדש מציע מערכת שמירה על הנתיב (ממהירות 60 קמ"ש ומעלה), כזאת שיודעת להשאיר את הרכב כל הזמן בין הקווים, וכל עוד היא במצב הביניים שלה, היא עושה עבודה טובה מאוד. במצב האקטיבי התיקון הוא מוגזם ויוצר תחושה לא נעימה לאוחז בהגה. אומנם אין בקרת שיוט אדפטיבית, אבל זה נכון גם לשאר המתחרים בקטגוריה. האמת בדגם הבסיס של הספורטאז' עם מנוע ה-1.6 ליטר, אין בקרת שיוט בכלל. מה שכן יש זאת מערכת בלימה אוטונומית וגם עמעום אורות גבוהים. מה שזה אומר, שמי מחפש רכב פנאי קומפקטי במחיר של מתחת ל-140,000 שקלים חדשים עם חבילת בטיחות מתקדמת, הסופרטאז' הוא די האופציה היחידה. הבא אחריו שמציע חבילת בטיחות מתקדמת הוא הרנו קאדג'ר שעולה כמעט 145,000.

IMG_20160516_125120823מבחינת שאר הנתונים, הספורטאז' עונה על הצרכים של משפחה ממוצעת, כולל מרווח מספק ויותר לנוסעים ולמטען ואבזור טוב כבר מגרסת הבסיס. אפילו המנוע בדגם הבסיס, 1.6 ליטר סטנדרטי, מספק עבור צרכי המשפחה היומיומיים, כל עוד מודעים לעובדה שלא מדובר במנוע גיבור. מבחינת צריכת דלק, תחום בו הספורטאז' לא מצטיין יותר מדי, תצפו לממוצע סביב ה-10 ק"מ לכל ליטר, וזה בתנאי שאתם גם נוסעים גם מחוץ לעיר.

בעד או נגד?
נתחיל בזה שהספורטאז' הוא הכי זול בקטגוריית רכבי פנאי קומפקטים, 138,000 שקלים חדשים, וגם מציע חבילת בטיחות מתקדמת מצויינת. מבחינתי, נתונים אלה לבדם כבר מציבים אותו בראש סדר העדיפויות.
מצד שני, אם אתם כמוני ומחפשים רכב גם עם יכולת שטח, לספורטאז' כמו לרוב חבריו לקטגוריה אין יכולת שטח בכלל, ומחפשים גם רכב בעל תא נוסעים מעורר השראה, מה שאי אפשר לומר על תא הנוסעים של החבר הקוריאני, אז כנראה שהספורטאז' הוא לא הרכב בשבילכם.
אבל, וזה אבל גדול, רוב האנשים הם לא כמוני, ותעיד על כך טבלת המכירות בו הספורטאז' מכבב, ולכן חשוב לזכור שבסופו של דבר הספורטאז' מרווח, מציע חבילת אבזור נוחות ובטיחות טובה ונוח מספיק, והכל במחיר קרוב למשפחתית.

לחצו כאן לעמוד הדגם באתר של קיה

ערן אביבי

לגעת באדם להתחבר למכונה         |         050-6897643          |          eran@eranavivi.co.il