She`s got it -אופל קורסה OPC

She's got it, yeah Baby, she's got it

 חזרתי עכשיו מסיבוב עם האופל קורסה OPC  ומה שמתנגן לי בראש זה השיר Venus  של להקת Shockung Blue.

אספנו אותה מהסוכנות בהרצליה, היא חיכתה לנו בחנייה צבועה בכחול מהמם (כמו השם של הלהקה), עם מראה תזזיתי שגורם להרגיש שהיא בתנועה אפילו כשהיא עומדת ולא זזה מילימטר. אחרי כמה מבטים קצרים החלטנו לקחת אותה לטיול קצר לראות את פריחת הכלניות, הרקפות והכרכומים באזור רנטיס.
עצירה קצרה לארגונים אחרונים, סטס אמון על קניית הבורקס לנשנוש ואני על לחץ האוויר. בכל זאת, עם ג'נט 18 אינץ' וצמיג בחתך 35, כל טיפת אויר חשובה כדי לשמור אותנו בקו המבוקש ולספק אחיזה איכותית.
בנסיעה מנהלתית הנוחות סבירה בהחלט לאוטו עם בסיס גלגלים קצר, מתלים קשיחים וכיסאות ספורטיביים וקשים. כיסאות הריקארו (סחתיין) נראים מצויין וגם אוחזים היטב את הגוף בפניות. את החלק המעניין של היום התחלנו ברצף בלימות חירום במהירויות משתנות. בכל זאת אנחנו לא רוצים לרמוס איזה פטמנית החורש מצויה במקרה והיא תקפוץ לכביש בהפתעה. הקורסה OPC שמרה על הכיוון המבוקש ולא איבדה את הראש גם כשהמחוג היה באזור הגבוה של הסקאלה בזמן שרגל ימין רמסה את דוושת הבלם.

משם המשכנו לשינויי כיוון מהירים וחדים בין כלנית לרקפת וכרכום וגם כאן ה-OPC המשיכה עם הקו הכללי הטוב. השלדה מגיבה לבקשות הנהג ושומרת על רצונו תוך כדי סחיפה קלה ותת היגוי סביר בהחלט שהופך, אם מבקשים (או טועים), בקלות להיגוי יתר. יש שלדות חדות וטובות ממנה אבל רובן נמצאות גבוה במעלה סולם המחירים.

היתרון הגדול של OPC הוא מנוע ה- 1.6 ליטר מוגדש הטורבו. אפילו שיש לו נתונים מצויינים, 192 סוסים ו23.5 קג"מ (עם אפשרות להגיע עד 26 קג"מ לרגעים קצרים), הוא לא מאיים לעקור את הצמיגים מהקרקע או לעוות את השלדה בעומסי יתר. המנוע זורם במעלה הס"לד ונותן תחושה טובה עם משיכה בכל מצב. אין לו מחץ של מנוע גדול אבל יש לו תאוצה נאה עם 7.2 שניות ל-100 קמ"ש עגולים.

למרות הצמיגים העייפים של מכונית המבחן, היא שיתפה פעולה בסיבובים של רנתיס ונתנה הופעה מהירה ומרשימה והוכיחה שהיא אוחזת טוב, מושכת טוב ונכונה לסיבוב הבא כל עוד שומרים על עבודת היגוי עדינה ומחושבת. ברוטליות בנהיגה תוביל להחלקות אף וישבן וזה גם לא הכיוון שלה לדעתי. ה-OPC פורחת כשעובדים איתה ברגישות ודיוק.

בנושא ההיגוי, היה יותר כיף אם ההגה היה משתף יותר על מה שקורה שם למטה, ועדיין, הוא שומר על דיוק ולא נכנע לעומסי המנוע בהאצות בסיבובים. הייתי שמח גם שדוושת הברקס תגיב בנשיכה חזקה יותר ושהברקסים יתחממו פחות תחת עומס רב. אבל צריך לזכור שזאת מכונית מבחן שעברה כבר הרבה עינויים, וכמו שהצמיגים עייפים יש סיכוי שגם הברקסים כבר עשו את שלהם.

כדי לסכם את טיול הפריחות שלנו עם האופל קורסה OPC נחזור לפזמון של השיר איתו התחלנו – She`s got it, yeah, Baby, she's got it – ומי יודע, אולי גם לקורסה "bananrama" יוציאו גרסת כיסוי מגניבה בסטייל שנות השמונים, שתתאים לצג המרכזי בקורסה עם התצוגה שנראית אייטיז ready.

תודות:

לניר ולכל אנשי סניף אופל בהרצליה.

לסטס גולברג על השותפות בנהיגה, בצילום ובבורקס

ערן אביבי

לגעת באדם להתחבר למכונה         |         050-6897643          |          eran@eranavivi.co.il

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s