רובוטריקים\רוני לדו

                                                                                                       

הייתי צריך התרעננות, ובכלל אני מאוד סקרן לדעת איך כל רשתות ההצלה האלקטרוניות מתקדמות, אז הרמתי טלפון לויליגורה, מנהל מותג אפריליה וסוזוקי בישראל, ואמרתי לו שאני רוצה את במבלבי הרובוטריק הצהוב לנסיעת מבחן.
במבלבי הוא הטואנו החדש של אפריליה עם מנוע וי-4 מהמם בנפח ליטר ושלל מערכות חכמות, אבל כל זה לא משנה, כי בבוקר שבאתי, הוא לא היה שם. ויליגורה דחף את פניו בין  ידיו והתנצל ששכח שהבטיח,"מה אתה רוצה במקום?" שאל אותי, ואני כמו ילד בחנות ממתקים מחד מאוכזב ומאידך רואה הרבה נתיבים חדשים.

"אני רוצה את הדורסו הגדול" סיננתי. הוא הוא הדורסדורו 1200 החדש, יצור מוטרף באופנת ההיפרמוטו, מנוע וי טווין 1200 סמ"ק שקיבל ממיטב הבקרות החדשות של אפריליה (כמעט כל מה שיש בטואנו ויותר ממה שקיבל אחיו הקטן ה-750 סמ"ק) על מין סופורמוטו מגודל.

נעמד מולו ומבין. זה לא במבלבי. זה אופטימוס פריים. ערום ושרירי, 1200 מקורר נוזל שמטיח בך 129 סוסים רעים ומדיפי עשן מהנחיריים. ררררררר.

לאחר הסבר מפורט של איזה כפתור עושה מה ואיך מבטלים את זה, זה וזה, התיישבתי על אוכפו של של אופטימוס וזה הרגיש לי מאוד מוכר, מאוד מזכיר את האח הקטן שיצא לי כבר לגזגז בכמה הזדמנויות רק יותר נוח וקל יותר לחיבור דרך תנוחת הישיבה.

נביחות האגזוז המקורי מעמידות לי ת'מקור ואני במבט חטוף מוודא שזה באמת המפלט המקורי והחוקי, כי זה קצת לא יאמן – איזה נביחות רעות! הלאה…

כהרגלינו, יותר מידי מהכל מפעיל כל אחת מבקרות הבטיחות עוד לפני הפנייה הראשונה. הכל מרגיש לי מתערב מידי. המנוע נחתך בהצתה, ה-A.B.S מתחיל לפמפם עוד לפני שאני מרגיש שבאמת החל תהליך בלימה משמעותי, אז את בקרת המשיכה אני מוריד אט אט בשלבים, ולפני ביטול טוטאלי של הכל אני עושה "קפיצת אמונה" ונכנס לפנייה מוכרת במהירות גבוהה מהרצוי עם מצערת פתוחה לרווחה ונותן למערכת לעשות את שלה. והיא עושה, נותנת לי להתרכז ביציאה במהירות פסיכית והכוח שיכול לרדת לרצפה, יורד.

אבל די, אי אפשר באמת ליהנות מאופנוע בו דברים קורים מעצמם – זאת לא אופנוענות לטעמי.
מפת הצתה-ספורט, בקרת אחיזה-מבוטלת, A.B.S -סגור, פתאום משהו קורה, פתאום אופטימוס פריים, בכבודו ובעצמו משתנה מולי ונעמד זקוף.

מפת ההצתה הספורטיבית אגרסיבית בטירוף (ואני מת על זה) פתאום יש ווילי'ס וסטופי'ס כי אין מערכות שמסרסות והכלי זורם לי. שעיטה קדימה חזקה בכל מצב וכל קיפול קטן באספלט מניף בקלות גלגל באוויר, נעים.

הדורסדורו 1200 החדש משנה כיוון די בעצלתיים ונינוח על מתליו היציבים כאשר יש פידבק נעים וברור מהפרונט הלא כל כך ספורטיבי, הייתי שמח לקפוץ על גביו של ה-SMR 990 של KTM כדי להרגיש עד כמה שונים הם.

לסיכומו של יום, האפריליה משדר סקסיות ונשמע בהתאם, עם מנוע חזק  ויכולות אגרסיביות, אך עם כל זה יכול להתאים גם לרוכבים עדינים ע"י בחירת רמת ההתערבות של המערכות השונות. מי שמחפש כלי קצה אמיתי (לא שאני יודע למה..)זה לא הוא.

אני אהבתי את אופטימוס, הוא חזק מאוד עם נשמה טובה. כמוני.

תגובות
  1. lidia הגיב:

    נהנתי מהתיאורים בכתבה. נשמע כייף גדול . אהבתי את המילה האחרונה! מאוד נכונה.

  2. מגהטרון הגיב:

    קולח, זורם, מעניין וכתוב נפלא. אחלה בחלה ו WELL DONE!

  3. dani 2002 הגיב:

    עושה חשק לקנות את הסוס החכם הזה – יכול להציל רוכב טיפש מעצמו.
    איזה תיאורים מזילי ריר !

להגיב על lidia לבטל

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s