אופל קורסה OPC\סטס גולברג

בניגוד לאביבי, אני קצת התאכזבתי מהרכב. אולי זה בגלל שהמון שנים מהדהדות לי בראש ר"ת OPC , OPC , OPC שהם בעצם "Opel Performance Center".
תמיד סיקרנו אותי רכבים עם ר"ת האלו. שמעתי עליהם דברים טובים והאמת היא, שקראתי וראיתי כמה מבחנים שנעשו לרכב, בארץ וכמו כן בחו"ל. כולם פה אחד אמרו שהרכב מחזיר אותם לרכבים של פעם, למכוניות ספורט מהדורות הקודמים, בלי יותר מדי מערכות עזר, שלדה טובה וכו' ..

לי מעולם לא היה רכב ספורט "של פעם". נהגתי בכמה וכמה רכבים, מכל מיני סוגים ומינים וכאשר אני שומע "רכב ספורט של פעם", ישר עובר לי בראש הגה כבד ומתקשר, דוושת קלאצ' קשה, העברת הילוכים שדורשת דאבל קלאצ' עם גז ביניים, הכל קשה, מסורבל ,אך מתקשר. משהו שגורם לך לעבוד בשביל הכיף שלך .

אז מה הרגשתי מהאופל ?

כמובן, מיותר לציין שהאוטו מאוד יפה וקורץ. כל בן אדם בכל גיל יסכים שהוא מושך ומזמין פנימה. בפנים הכל קצת פחות מעניין, אבל האמת היא שכל זה לא משנה, הייתי מוותר אפילו על המזגן, רק בשביל לקבל את המושבים הנהדרים האלה !!!

אז איך הוא זז? בואו נחזור ל"רכבי ספורט של פעם". האמת היא, שהוא לא הרגיש לי רכב ספורט "של פעם": להגה היה משקל סביר אבל הוא לא שידר יותר מדי, הקלאצ' היה מאוד רך ואנמי לטעמי, כנ"ל גם העברת הילוכים: ידית ההילוכים נכנסת מדויק, חלק ובמקום המבוקש אבל ללא כל תחושה שמתרחש שם משהו. הדוושות מסודרות טוב ומאוד נוח לעשות איתם "עקב לצד אגודל ", דוושת הבלם והבלמים עצמם היו די טובים לטעמי, למרות שהאוטו טיפ טיפה זיגזג בבלימת חרום במהירות גבוהה, למען האמת לא ממש הרגשתי שהם מתחממים תחת עומס.

למנוע אין צליל יותר מידי "בשרני" אבל הוא נשמע לא רע בכלל.

והאגזוז? טוב האגזוז מוציא צליל נפלא שלוחצים עד הסוף, זה נשמע כאילו אתה ממריא וזה נותן חשק לעשות את זה שוב ושוב ..

את כל זה כתבתי ועדיין לא סיפרתי איך האוטו מתנהג. האמת היא שהצמיגים באמת היו גמורים אבל לא ממש הרגשתי את זה, האוטו שידר לי המון ביטחון בפניות. מערכת בקרת האחיזה לא   הורגשה בכלל וכשזכרתי  לבטלה לפני אחת הפניות, הזנב הרגיש לי מעט יותר משוחרר אבל לא משהו שהיה מלחיץ.

אני גם נהגתי בה טיפה אחרת מאביבי, חשבתי יותר על פוטוגניות, רציתי וגם ניסיתי להיות גס ואגרסיבי איתה, ועדיין היא הייתה מאוד מאוזנת ובטוחה. זוויות הגלגול קצת גדולות למרות המתלים הקשיחים, אבל זה הרגיש טוב והאוטו זרם מפניה לפניה בקצב מהיר ובטוח.

מה שהפריע לי הכי הרבה, זה חוסר מומנט מהמנוע. כשהאובר בוסט נכנס לרגע קט ומעלה את המומנט מ 23.5 ל 26 קג"מ, זה משפר את המצב, אבל זה רק לרגע קט.

ועוד משהו, ההילוכים: היה לי קשה לבחור הילוך מתאים, הילוך שני היה קצר מדי והשלישי לא מספיק חזק. בסה"כ האוטו אוחז היטב אבל קצת חסר מומנט זמין, לא משהו שכמה שיפורים פשוטים לא יכולים לפטור :-).

לסיכום. אין ספק שהרכב יהיה אלוף ג'ימקאנות וגם די מהיר בכביש מפותל כזה או אחר. אבל יצאתי לא לגמרי מסופק מהשעתיים האלו, הרגשתי שחסר שם משהו וקצת קשה לי לשים אצבע על מה, אולי זה באמת בגלל שהיו אלה רק שעתיים ..

לכתבה של אביבי ולשאר התמונות click here

תגובות
  1. shiralee barzily הגיב:

    אחלה כתבה ! בתור בת לנהג מירוצים בצרפת ..אני חייבת לציין שאבי טען כך גם.
    מאוד מסקרן מה הן דעותיו על עוד מכוניות מסוג זה
    אשמח לקרוא עוד המלצות מהכתב סטס גולדברג.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s